Albert playlist

Nej, till eventuell besvikelse har jag inte försvunnit (än). Förra inlägget var bara ett aprilskämt (nonsenshumor av typen som var populär på 70-talet).

Jag tittade på en översikt över min youtube-kanal och såg att jag hade spelat många låtar på akustisk gitarr. Nu slog jag ihop några av dem (41 stycken) i följande spellista:

Nedan följer några utdrag ur ovanstående lista


Where Have All the Flowers Gone? (cover, Pete Seeger)


Jerusalem of Gold (Israelisk sång)


Maria Går Bland Törnrossnår (andlig folkvisa från Österrike)


Kråkbegravningen (cover, Jojje Wadenius)


True Detective (tema från TV-serien)


Write in C (filk av Let it Be)


Bring ’em Home (cover, Pete Seeger)


Highwayman (cover, Highwaymen)


Across the Universe (cover, Beatles)


Jugoslavio (Jugoslavisk sång)


Free Software Song (filk av Richard Stallman på Sadi Moma, Bulgarisk folkvisa)


Resa Med Lätt Bagage (cover, Stefan Sundström)


Foliehatt (cover, Ola Aurell)


Rösta Pirat! (det här är den enda i listan som jag skrivit själv)

Om albertveli

Grävande programmerare.
Det här inlägget postades i Musik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

