Videoblogg – Valanalys

För c:a en vecka sedan riggade jag upp videokameran och pratade lite fritt om hur jag upplever resultatet av valet i september 2010.

I början av videon pratar jag om att endast två stycken av riksdagens åtta partier sticker ut lite grann. Övrig partier, framför allt S och M, är alldeles för lika för att det ska vara hälsosamt ur demokratisk synpunkt. Sen pratar jag om Piratpartiets dåliga valresultat och vad det innebär. Det skickar signalen till politikerna att folket inte är intresserade av integritet och att det därför nu är grönt ljus att rulla ut övervakningsstaten. Folket har talat om vad de tycker och uppenbarligen har folk i allmänhet inget emot övervakningsstaten. Det är bara att hålla i hatten för nu kommer den rullande, på beställning. Jag skymtar den redan vid horisonten och den rullar hitåt.

Om albertveli

Grävande programmerare.
Det här inlägget postades i Piratpartiet, Poesi, Politik, Recension. Bokmärk permalänken.

Kommentera

