Propaganda

Nyligen såg jag att utrikesminister Bildt har en egen sida på Facebook. Jag prenumererade genast på sidan. Detta görs genom att klicka på knappen Like. Det är värt att notera att man inte behöver gilla en sida för att prenumerera på den. I det här fallet handlade det mer om att hålla koll på vad Bildt och Moderaterna sysslar med. Förhoppningsvis ger han vissa ledtrådar om vad som är på gång via sin Facebook-sida där också hans blogg aggregeras.

Igår postades en länk till den senaste rapporten från Freedom House. Det är en NGO som finansieras av USA:s regering via Soros med uppgift att stödja pro-västliga oppositionsrörelser i länder som ännu inte kontrolleras av väst. Jag noterade direkt att deras rapport kritiserade demokratiska brister hos diverse öststater. Samtidigt utelämnades det växande demokratiska underskottet i väst (i linje med deras agenda).

Lite diplomatiskt påpekade jag detta i en kommentar till Bildt på Facebook och efter ett tag fick jag faktiskt inte bara ett utan två svar. Då passade jag på att styra in diskussionen på Piratfrågor 😉

Piratpartiet diskuteras på Bildts Facebooksida

Klicka på bilden för att se konversationen.

Om albertveli

Grävande programmerare.
Det här inlägget postades i Piratpartiet, Politik och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

