Det måste vara radion

På somrarna brukar jag lyssna på radioprogrammet Sommar och fundera över vad jag själv skulle prata om ifall jag fick chansen att göra ett program. Sen tänkte jag, varför vänta? Jag kan lika gärna spela in ett låtsasradioprogram på datorn och mixa in lite låtar i efterhand med Audacity. Sagt och gjort. Följande imaginära radioprogram består av 6 improviserade minuter om varför jag gick med i Piratpartiet på den stora gå-med-i-Piratpartiet-dagen den 8 december 2008.

Om jag haft ett manus skulle det blivit mer strukturerat, framför allt kunde jag tagit upp alla argument. Nu snöade jag in på personlig integritet och glömde de andra argumenten. Till exempel kunde jag fokuserat mer på följande Bob Dylan vers, som skrevs för 44 år sedan, och hur väl den stämmer in på Ipred-lagen:

Come mothers and fathers throughout the land
And don’t criticize what you can’t understand
Your sons and your daughters are beyond your command
Your old road is rapidly agin’
Please get out of the new one if you can’t lend your hand
For the times they are a-changin’

Fast på något sätt har det sin charm att bara improvisera.

Om albertveli

Grävande programmerare.
Det här inlägget postades i Politik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

